۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر
شرح خبر
0 : 0 - 1399/06/18 - تعداد بازدید : 59
گزارش عملکرد میز خدمت اداره کل راه آهن آذربایجان

 خدمت به ارباب رجوع مقوله ای است که ریشه در تاریخ بشریت دارد و امروزه در جهان پر از تحولات سریع،  مشتریان از جایگاه بسیار ویژه ای در نزد سازمانها و شرکتهای ارائه دهنده کالا و خدمات برخوردارندو توجه به خواست و انتظارات مشتریان به کمک ابزارها و وسایل جدید ارتباطی عاملی برای ادامه حیات حرفه ای سازمان و یکی از پایه های اساسی تعالی جامعه است و برپایی میز خدمت یکی از سازو کار های لازم در ارائه خدمات مطلوب ومناسب و موثر به مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری است و این امر بااطلاع رسانی مناسب به مراجعان در باره نحوه خدمت رسانی از طریق بروشور، کتاب راهنما، تابلو اعلانات، سایت اینترنتی ، کاهش دهنده فاصله زمانی بین پرسش و پاسخ مراجعه کنندگان است و تسریع در حل مسائل، تسهیل در اجرای خواست و ارائه خدمات مورد نیاز به مردم با کیفیت مطلوب، همواره مورد پیگیری مسئول میز خدمت بوده است و راه اندازی میز خدمت موجب تغییرات مثبت و تغییر نگرش در نحوه برخورد با ارباب رجوع گردیده است و از سویی زمینه و بستر مناسب جهت ارتقای رضایت مندی، جلوگیری از اتلاف وقت و تردد اضافی ارباب رجوع در سازمان فراهم گردیده است لذا به طور خلاصه می توان گفت اهم فعالیتهای که در راستای استقرار میز خدمت در اداره کل راه آهن آذربایجان در دو بخش میز خدمت حضوری و میز خدمت الکترونیکی انجام گرفته بدین شرح است :

1- باتخصیص محل مناسب و انتخاب و استقرار کارشناس میز خدمت حضوری در ساختمان شهدای راه آهن آذربایجان جهت ارائه بهتر خدمات به شهروندان اثر بخشی و کارائی سازمان افزایش، آشنایی مردم با قوانین و مقررات مربوط به امور جاری و بستر سازی شرایط جهت بیان پیشنهادات و شکایات مردم  و آگاهی از نقطه نظرات مردم فراهم گردیده است

2-با راه اندازی میز خدمت الکترونیکی از طریق پورتال http://azarbaijan.rai.ir ، در بخش خدمات مسافری :

 

الف) بلیت

1.      روش های تهیه بلیت

2.      خرید اینترنتی بلیت

3.      نرخ بلیت

4.      اطلاعات آژانس ها

5.      آیین نامه های نمایندگی فروش

6.      برنامه حرکت

7.      نقشه شبکه ریلی

ب) اطلاعات قطارهای مسافری

1.      قطارهای حومه ای

2.      معرفی شرکت های مسافری

3.      مشخصه و رتبه قطارهای مسافری

4.      قطار گردشگری و بین المللی

5.      آشنایی با وظایف مامورین داخل قطار

6.      آشنایی با وظایف مامورین ایستگاه

ج) مقررات سفر

1.      شرایط استرداد بلیت

2.      شرایط پرداخت خسارت

3.      مفقود شدن بلیت

4.      لغو حرکت قطار

5.      مقررات صدور بلیت نیم بها

6.      تاخیرات و کنسلی ها

7.      نکات قابل توجه در سفر

8.      مقررات مسافر بدون بلیت داخل قطار

9.      خدمات مربوط به معلولین

10. اشیاء گم شده و پیدا شده

11. صندوق امانات

12. مقررات بار و توشه مسافر

13. مقررات حمل خودرو با قطار

14. ثبت و پیگیری شکایات

15. ارائه پیشنهاد

16. ثبت انتقاد

17. اعلام تقدیر

ودربخش باری ، با نمایش موقعیت قطارهای باری، صدور بارنامه، درج تعرفه های حمل داخلی و بین المللی - شرایط حمل ریلی محمولات - شرکتهای حمل و نقل ریلی - معرفی ظرفیتهای حمل ریلی اداره کل - لینک رهگیری واگن - مشخصات واگنهای باری - مشخصات واگنهای مسافری -  اعلام امکانات ایستگاههای تشکیلاتی   فعالیت دارد

امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal