توافقنامه سطح خدمت اداره کل راه آهن آذربایجان
مقدمه :
با توجه به نقش و کارکرد اداره کل راه آهن آذربایجان در ایجاد رفاه اجتماعی از طریق ارائه خدمات حمل و نقل ریلی بار و جابجایی مسافر بصورت ایمن، بستر سازی برای رشد سریع اقتصادی با شناسایی و رفع گلوگاههای شبکه حمل و نقل ریلی باتدوین ساز و کار های اجرای لازم، توسعه مبتنی بر دانایی با بکار گیری فناوری های نوین و تعامل فعال با اقتصاد منطقه ای و استانی با تبیین و تصحیح مقررات و فراهم ساختن رقابت پذیری اقتصادی با سایر شقوق حمل و نقلی و ارائه خدمات بهینه به آحاد مردم است در این راستا تمامی خدمات و فرآیند های حمل و نقل ریلی در پورتال سازمانی قابل دسترس است. در این بخش اطلاعات مربوط به هر خدمت ، گردش کار و مدارک مورد نیاز به صورت مجزا بارگذاری گردیده است و متقاضیان (اعم از حقیقی و حقوقی) هنگام دریافت خدمت مسافری و باری از اداره کل راه آهن آذربایجان به اطلاعاتی اساسی از قبیل (قوانین مرتبط،آژانس های فروش بلیت، ساعات حرکت قطارها، قیمت، تعرفه حمل بار وسایر هزینههای مرتبط با خدمات ،شماره تماس مسولین خدمات ،راهنمای انجام خدمت ،سوالات متداول ،فرم های قابل دانلود و.....) دسترسی خواهند داشت
هدف :
هدف توافقنامه سطح خدمت ، ارائه خدمات مسافری و باری مصوب شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با کیفیت بالا و با رعایت ضوابط و مقررات قانونی برای خدمت گیرندگان بصورت حضوری و الکترونیکی در حداقل زمان ممکن است
تعهدات اداره کل راه آهن آذربایجان:
الف -ارائه خدمات بهینه در کمترین زمان ممکن
1- درج آدرس و شماره تماس آژانس های فروش بلیت قطار مسافری در سراسر کشور و پاسخگویی در قبال عملکرد آنان
2- موقعیت یابی آژانس های فروش بلیت، موقعیت یابی قطار های مسافری با لینک به سایت مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و پاسخگویی 24 ساعته
3- اعلام برنامه حرکت قطارها بادرج درسایت و راهنمایی ارباب رجوع جهت تماس با واحد اطلاعات ایستگاههای تشکیلاتی که بصورت 24 ساعته آماده پاسخگویی است
4- درج مقررات و قوانین حمل بار در دو بخش بین المللی و داخلی و تعرفه مصوب آن
5- اعلام سامانه 5149 برای پیگیری مراحل سفر و ثبت شکایات مسافر
6- اطلاع رسانی آگهی های مناقصات و مزایده ها در سایت
ب: حفظ محرمانگی اطلاعات خصوصی درخواست کنندگان خدمات
پ-ایجاد وحدت رویه به منظور ارائه خدمت در ستاد و صف به متقاضی خدمت
ج- امکان ثبت و پیگیری درخواست های انتقادات، پیشنهادات، شکایات را برای مشتریان در قالب خدمات الکترونیکی
چ: ارائه اطلاعات تماس مدیران و کارشناسان مربوطه در قسمت «ارتباط با ما» جهت رفاه حال ارباب رجوع
ح- در بخش «میز خدمات» کلیه خدمات الکترونیکی دارای شناسه معرفی شده و اطلاعات کامل هر خدمت تشریح شده است و قابل دسترس مراجعین محترم است
خ-اطلاعات مرتبط با معرفی عملکرد و توانمندی های اداره کل راه آهن آذربایجان در راستای تسهیل دسترسی ارباب رجوع به اطلاعات در سایت فراهم است
روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان