۱۳۹۹ شنبه ۱۰ آبان
شرح خبر
0 : 0 - 1394/04/10 - تعداد بازدید : 152
تشكيل ستاد سفر هاي تابستاني

قطار به عنوان يكي از بهترين وسيله نقليه در سفر با توجه به مزاياي ذاتي آن ( ايمني، آسايش، خانوادگي بودن، ارزاني بليت در مقايسه با ساير وسايل حمل و نقلي، آلودگي كمتر محيط زيست و ... ) همواره مورد توجه هموطنان گرامي بوده كه اين موضوع وظيفه راه آهن را براي خدمت‌رساني مطلوب دوچندان مي‌كند و دغدغه تمام دست‌اندركاران حوزه حمل و نقل ريلي و به ويژه مسوولان و كاركنان  راه آهن آذربايجان  در بهره‌برداري همه متقاضيان سفرهاي ريلي از اين وسيله نقليه ايمن است،حال كه در آستانه سفرهاي تابستاني و افزايش چند برابري تقاضاي سفر با قطار قرار داريم  اين اداره كل با تشكيل ستاد سفرهاي تابستاني تمهيداتي  براي تامين  و تسهيل سفرهاي تابستاني با قطار  بدين شرح اتخاذ  و اجرايي كرده است

الف: بخش زير بنايي و ايمني

1-بازديد فني كميسيون سوانح از طولخط 3 محور تبريز- رازي، تبريز-جلفا  و تبريز-مراغه،و بررسي وضعيت خطوط ، پلها،تونلها، ترانشه ها و علائم ارتباطات،شبكه برق بالا سري ، ساختمان ها و نمازخانه ها و سرويس هاي بهداشتي و مسائل مرتبط با سير و حركت

2-بهسازي چراغ هاي علائم الكتريكي ايستگاهها

ب: در بخش ارتقاء كيفيت خدمات به مسافرين

1-بازسازي سرويس هاي بهداشتي ايستگاه راه آهن تبريز و جلفا

2-توسعه ايستگاه راه آهن رازي

3-توسعه نمازخانه ايستگاه راه آهن شهيد رهبري(گوگان)

4-بهسازي كليه نمازخانه ها و سرويس هاي بهداشتي و وضوخانه‌هاي بين راهي ، آماده سازي سيستم هاي سرمايش ايستگاههاي طول مسير حركت قطار هاي مسافري

5-تجهيز سالن هاي انتظار  كليه ايستگاههاي شرفخانه،سلماس،رازي،مرند،جلفا،شهيد رهبري(گوگان)،عجب شير به تلويزيون هاي LED46' و آبسرد كن و صندلي گروهي

6-محوطه سازي ايستگاه هاي تبريز ،  سلماس   و شهيد رهبري(گوگان) و زارعي

7-كنترل كيفيت مواد غذايي‌ و بهداشت قطار ها با نظارت هاي روزانه

8-بازبيني سيستم صوتي و روشنائي سالنهاي مسافري ايستگاهها ، سكوها و راهروها

پ:  در بخش ناوگان و سير و حركت قطار ها

1-آزمايش محور تمامي واگن‌ها، بازديد از واگن‌ها با هدف كنترل عملكرد مدارها و سيستم‌هاي حفاظتي  بصورت روزانه وبا تشكيل ستاد ويژه فني تا آخرين روز تابستان انجام مي پذيرد

2-پيش بيني ديزل و اكيپ مانوري اضافي براي انجام مانورهاي شبانه قطارهاي مسافري از ابتدا تا پايان پيك تابستاني با استفاده  از مامورين مجرب

3- ارائه سفارشات و نظارتها و انجام تمهيدات لازم در مورد سبقت   تلاقي قطارهاي مسافري ترجيحا" جلوگيري از سير قطارهاي متراژي

4- تنظيم سازمان قطار نجات براي آمادگي جهت اعزام در مواقع مورد لزوم درايام  پيك تابستاني

5- هماهنگي با اداره كنترل مركزي جهت اخذ ديزلهاي پشتيبان براي امور مسافري

ج: در بخش امور رفاهي و خدمات

1- هماهنگي  لازم با مركز بهداشت راه آهن  جهت ارائه خدمات بهداشتي،درماني واورژانسي

2- پيش بيني كشيك براي ايام پيك تابستاني در بخش هاي بهداشت كار، امور نقليه، امور خدمات، واحد صدور بليت اداري و ...

3- پيش بيني  و استقرار يك دستگاه آمبولانس و اكيپ امدادي جهت ارائه خدمات اورژانسي به مسافرين  در تمام مدت ايام پيك تابستاني در ايستگاه‌ تبريز

چ: در بخش ستادي اداره كل

1-ستاد تابستاني اداره كل در حال حاضرتشكيل شده و براي هرچه بهتر شدن خدمات ، جلسات مستمر داشته و در ايام تابستاني نيز از ورود اولين قطار تا خروج آخرين قطار در محل ستاد  واقع در ايستگاه تبريز حضور خواهند داشت

2-هماهنگي‌هاي لازم  با شهرداران مناطق منتهي به راه آهن براي پاكسازي و زيباسازي  مبلمان شهري وپارك مقابل ايستگاه تبريز به عمل آمده و فضاي سبز ايستگاهها براي هرچه زيباترشدن محيط آماده سازي شده اند

3-جلسات لازم با كليه همكاران بخش خصوصي در رابطه با انجام امور و تكريم ارباب رجوع برگزارگرديده است

4-علاوه بر به روز رساني تابلوهاي اطلاع رساني داخل ايستگاه ها ، بروشورهاي اطلاع رساني در خصوص مناطق سياحتي زيارتي و گردشگري در مبادي ورودي  ايستگاه تبريز  با استقرار اكيپ سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري توزيع مي گردد 

 

در بخش راهبري قطارهاي مسافري براي تابستاني 94

 

1-نوسازي ، بازسازي و تعميرات اساسي واگن هاي مسافربري، رنگ آميزي و شستشوي قطارها و ايستگاه‌ها،  بازديد سيستم‌هاي صوتي و تصويري ، ارتقاي مطلوبيت واگن‌هاي مسافري و ترميم و تعويض كف‌پوش واگن‌ها، روكش تخت ، ساك لوازم خواب و پرده از فعاليت‌هاي انجام شده در راستاي افزايش مطلوبيت و كيفيت  قطار هاي مسافري است

2-پيش بيني نيروي مازاد براي قطارهاي فوق العاده در ايام پيك تابستاني 94 و و آموزش آنها توسط شركتهاي پيمانكار و ارائه ليست كشيك نمايندگان پيمانكار راهبر به عمل آمده است

3- نظارت مستمر بر شستشوي تجهيزات قطارها و نيز نظارت بر متريال اغذيه تحويلي توسط شركتهاي راهبر

4-قطارهاي مسافري  بصورت روزانه توسط كارشناسان بازديد و بصورت هماهنگي و ماهانه ارزشيابي مي شوند.فرشها  و پتو ها در قطار هاي مسافري در هر (15) روز بصورت مستمر شسته مي شود و ملحفه هر روز بصورت بهداشتي شسته شده و بسته بندي  شده ارائه مي گردد

 

 

                                                  ناصر اسگندريان

                      كارشناس مسئول روابط عمومي اداره كل راه آهن آذربايجان

 

امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal