۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد
شرح خبر
0 : 0 - 1394/03/24 - تعداد بازدید : 175
گردهمايي ساليانه اداره كل ايمني و نظارت بر شبكه و گروههاي ايمني ادارات كل نواحي در تبريز

گردهمايي ساليانه اداره كل ايمني و نظارت بر شبكه و گروههاي ايمني ادارات كل نواحي در تاريخ 20 و 21/3 /1394 با حضور ميرحسن موسوي مدير كل راه آهن آذربايجان ، مهندس عليرضا خراساني مدير كل اداره كل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن ، دكتر مير نصر عدالت حقي مدير پروژه ارتقاي ايمني راه آهن و روسا و كارشناسان گروههاي ايمني ادارات كل نواحي در اداره كل راه آهن آذربايجان برگزار شد

ميرحسن موسوي مدير كل راه آهن آذربايجان طي سخناني ضمن خير مقدم گويي ، گفت ايمني در راه آهن از اهميت بالايي برخوردار است و اين مزيت راه آهن يعني ايمني بالا بايد حفظ و ارتقاء داده شود ، وي ميزان خسارت وارده در تصافات ريلي را در قياس با تصادفات جاده اي با توجه به تعداد زياد مسافر در هر رام قطار و تناژ بالاي قطار هاي باري خيلي زياد اعلام كرد افزود با كوچكترين اهمال و كوتاهي در امر سير و حركت قطار هاي مسافري و باري خسارات جبران ناپذيري به راه آهن وارد مي گردد لذا بايد اين هوشياري و جديت موجود حفظ و ارتقاء داده شود

مير حسن موسوي از تكليف افزايش 18 درصدي حمل بار و جابجايي مسافر در راه آهن خبر داد و افزود امسال با يد تلاش كنيم باافزايش بهره وري و با گردش خوب واگنهاي باري و مسافري به اين ميزان افزايش دست پيدا كنيم

مدير كل راه آهن آذربايجان در بخش ديگري از صحبت هاي خود از مرحله گذار از واگذاري ها به بخش خصوصي در راه آهن ياد كرد و افزود نميشود انتظار داشت كه بهره وري افزايش يابد و عملكردها ارتقاء پيدا كند مگر با توجه ويژه به نيروي انساني فلذا پيشنهاد داد با توجه به تعدد استخدام ها و تعدد قراردادهاي خريد خدمت در راه آهن ، ميزان دريافتي كاركنان با توجه ويژه اي مورد بازنگري قرار گيرد

مهندس عليرضا خراساني مدير كل اداره كل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن ديگر سخنران اين گردهمايي بود وي ايمني را مبناي توسعه كمي و كيفي در راه آهن اعلام كرد و افزود

از جمله مزيت هاي مهم حمل و نقل ريلي به ساير شقوق حمل و نقل مي توان ضريب ايمني بالاي آن را نام برد. ايمني مبناي هر گونه توسعه كمي و كيفي در راه آهن است. از نظر كيفي وقتي قرار است سطح خدمات راه آهن در بخش بار و مسافر ارتقاء پيدا كند لازم است سرعت قطارها را افزايش دهيم. در اين مورد بلافاصله مسئله ايمني مطرح مي شود كه در مقابل ما به عنوان مهمترين موضوع جلوه مي كند. بايد مواظب بود كه در روند افزايش سرعت قطارها ايمني تنزل پيدا نكند. در توسعه كمي نيز ايمني مطرح است مثلاً وقتي مي خواهيم از ظرفيت كامل شبكه استفاده كنيم مسئله با ايمني ارتباط پيدا مي كند. هنگامي كه بخواهيم از ناوگانمان بيشتر استفاده كنيم اينكار مستلزم دواندن بيشتر ناوگان است . دواندن بيشتر ناوگان نيز مستلزم ارتقاء ايمني در شبكه است، بنابراين راه ارتقاء توسعه كمي و كيفي راه آهن از مسير ارتقاء ايمني مي گذرد و يكي از راههاي ارتقاء ايمني تجزيه و تحليل دقيق حوادث و شناسايي عوامل موثر در بروز حوادث و سوانح و كنترل نمودن اين عوامل است .

دكتر مير نصر عدالت حقي مدير پروژه ارتقاي ايمني راه آهن نيز در اين گردهمايي ، توجه به تعامل عملكرد واحدهاي اجرايي در پيش برد اهداف ايمني سازمان راتاثير گذار خواند و افزود " برنامه ريزي ايمني در راه آهن، تنها در صورتي كامل و قابل اجرا خواهد بود كه كليه تصميمات و عملكرد واحدهاي اجرايي نظير واحدهاي خط،‌ ناوگان، نيروي انساني و ... كه در سطح سازمان بر ايمني سيستم تاثير گذار مي باشند در تعامل با يكديگر بوده و در قالب يك برنامه واحد و منسجم مورد توجه قرار گيرد"

سخنران و اجراي كارگاه آموزشي روز دوم اين گردهمايي با استاد محترم جناب آقاي پروفسور حسامي بود و ايشان كارگاه اموزشي مديريت ايمني در راه آهن را با حضور ميرحسن موسوي مدير كل راه آهن آذربايجان ، مهندس عليرضا خراساني مدير كل اداره كل ايمني و نظارت بر شبكه راه آهن ، دكتر مير نصر عدالت حقي مدير پروژه ارتقاي ايمني راه آهن و روسا و كارشناسان گروههاي ايمني ادارات كل نواحي برگزار كرد

ناصر اسگندريان

كارشناس مسئول روابط عمومي اداره كل راه آهن اذربايجان

امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal