عليرضا سليماني معاون مسافري راه آهن آذربايجان ازاختصاص 000 /000 /33/850 ريال اعتبار براي بهبود خدمات و افزايش رفاه مسافران در حوزه مسافري راه آهن آذربايجان خبر داد
عليرضا سليماني معاون مسافري راه آهن آذربايجان يكي از شاخص هاي اصلي عملكرد در حوزه مسافري را جابجايي مسافر اعلام كرد و افزود اداره كل راه آهن آذربايجان در سال 1393 تعداد 237/ 1/648 نفر مسافر جابجا كرده است كه از اين تعداد 245/572 نفر با قطار هاي محلي و تعداد 15/622 نفر با قطار هاي بين المللي و مابقي با قطار هاي بين شهري تبريز- تهران و تبريز – مشهد و بالعكس بوده است
وي افزود در راستاي بهبود خدمات و افزايش رفاه مسافران در حوزه ايستگاهي 000 /000 /33/850 ريال اعتبار براي اجراي 26 پروژه در سال 1393 اختصاص يافت كه16 پروژه در سال 1393 به بهره برداري رسيد و مابقي پروژه ها در دست اجراء مي باشدو براي سال جاري نيز مبلغ 140ميليارد ريال اعتباربراي بهبود خدمات ايستگاهي پيش بيني گرديده است وي ابراز اميدواري كرد با تامين اعتبار پيش بيني شده و بهره برداري از مابقي پروژه ها در سال جديد ميزان رضايتمندي مشتريان راه اهن در حوزه مسافري افزايش يابد .
سليماني اهم پروژه هاي به بهره برداري رسيده در سال 1393 را , احداث سالن بين المللي ايستگاه رازي, احداث سالن مسافري ايستگاه زارعي, احداث نمازخانه زنانه در ايستگاه شهيد رهبري(آذرشهر), تكمل فاز دوم سرويس هاي بهداشتي ايستگاه راه آهن تبريز, نصب آسانسور در ايستگاه تبريز و .. اعلام كرد.
معاون مسافري راه آهن آذربايجان تجهيز سالن هاي انتظار كليه ايستگاههاي تشكيلاتي به تلويزيون هاي LED46' , صندلي گروهي, آبسرد كن و مفروش نمودن مساجد وكليه نمازخانه ها ي بين راهي با هزينه دو ميليار د ريالي را از ديگر اقدامات انجام شده در راستاي تكريم ارباب رجوع اعلام كرد و از راه اندازي سامانه صداي مسافر در سال 93 خبر داد و افزود مسافران عزيز مي توانند براي كسب اطلاعات و اعلام نقطه نظرات در زمينه نارسايي هاي احتمالي در قطار هاي مسافري با شماره 5149 –021 بصورت شبانه روزي تماس حاصل كرده و اطلاعات لازم در زمينه پيش فروش بليت قطارها , برنامه حركت , قيمت بليت و مشخصات انواع قطار و ...،اطلاعات نمايندگي هاي فروش بليت در سطح كشور،مدت زمان سير و استعلام ورودي قطارهادر ايستگاه ها و امكانات ايستگاه ها،تمام امورمربوط به قطار شامل قيمت بليت ، وضعيت نظافت و خرابي سيستم هاي تهويه و صوتي – تصويري, تاخير,عملكردنمايندگي هاي فروش بليت , رفتارو عملكرد مامورين , رييس قطار و مهمانداران در داخل قطار را كسب و نارسائي هاي احتمالي راگزارش نمايند
ناصر اسگندريان
كارشناس مسئول روابط عمومي راه آهن آذربايجان