طي مراسمي ويژه با حضور دكتر فرزين حق پرست رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و دبير ستاد دائمي تسهيلات سفر استان آذربايجانشرقي و مهندس مير حسن موسوي ديزجي مدير كل راه آهن آذربايجان و اعضاي ستاد نوروزي اين اداره كل در روز جمعه 29/ 12/ 1393 از مسافران ورودي به شهر تبريز با شاخههاي گل و و پخش شيريني و اهداء هديه استقبال شد
اين مراسم با هماهنگي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان ترتيب يافته بود دكتر حق پرست رئيس محترم سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي هدف از اجراي اين برنامه را شناساندن پتانسيل هاي گردشگري در استان و اعلام گوشه اي از ميهمان نوازي مردم خوب اين استان از مسافران نوروزي اعلام كرد
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان از تجهيزات سالن انتظارايستگاه تبريز اعم ازنصب تلويزيون هاي LED46'، نمايشگر و هوا نما ، سيستم صوتي و روشنائي سالنهاي مسافري ايستگاه ، سكوها و راهروها، خدمات بهداشتي،درماني واورژانسي، آذين بندي مناسب محيط ، ايجاد سفره هفت سين متناسب با فرهنگ ايراني و اسلامي ،زيباسازي مبلمان ايستگاه تبريز و محوطه اطراف آن، به روز رساني تابلوهاي اطلاع رساني داخل ايستگاه ها ، استقرار اكيپ سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در ايستگاه تبريز و توزيع بروشورهاي اطلاع رساني به خصوص مناطق سياحتي زيارتي و گردشگري استان آذربايجان شرقي در مبادي ورودي ايستگاه تبريز بازديد كرد
مدير كل راه آهن اذربايجان نيز در اين مراسم ضمن تشريح تمهيدات اتخاذ شده براي سير ايمن و مطمئن قطار هاي مسافري در ايام پيك نوروزي ، از آمادگي كامل اداره كل راه آهن آذربايجان براي ارائه خدمات حمل و نقل ريلي به هموطنان عزيز با افزايش97 درصدي ظرفيت جابجايي مسافر نسبت به ايام عادي سال خبر داد و از عموم هموطنان عزيز خواست براي كسب اطلاعات و اعلام نقطه نظرات خود در زمينه نارسايي هاي احتمالي در قطار هاي مسافري، با سامانه اطلاع رساني و رسيدگي به شكايات راه آهن جمهوري اسلامي ايران تحت عنوان صداي مسافر ، با شماره 5149 – 021 تماس گرفته و در زمينه پيش فروش بليت قطارها , برنامه حركت , قيمت بليت و مشخصات انواع قطار و ...،اطلاعات نمايندگي هاي فروش بليت در سطح كشور،مدت زمان سير و استعلام ورودي قطارهادر ايستگاه ها و امكانات ايستگاه ها،تمام امورمربوط به قطار شامل قيمت بليت ، وضعيت نظافت و خرابي سيستم هاي تهويه و صوتي – تصويري تاخير,عملكردنمايندگي هاي فروش بليت , رفتارو عملكرد مامورين , رييس قطار و مهمانداران در داخل قطار بصورت شبانه روزي اطلاعات لازم را كسب نمايند
روابط عمومي اداره كل راه آهن آذربايجان