مدير كل راه آهن آذربايجان در بازديد تاريخ 24 /12 /1395 از مسير خط آهن تبريز- مراغه بر لزوم برداشتن موانع تقليل سرعت از جمله اصلاح قوس ها ، جمع آوري گذرگاههاي غير مجاز و احداث راه بند بر گذرگاههاي غير مجاز در مواقع خيلي ضروري و در دراز مدت ، به تبديل گذرگاههاي همسطح به زير گذر يا روگذر تاكيد و معضل اصلي افزايش سرعت در اين مسير را تعداد گذرگاههاي مجاز و غير مجاز اعلام كرد
ارصلاني با معرفي كردن راه آهن به عنوان يك بنگاه بازرگاني و اقتصادي كه نقش بسيار شاخصي در توسعه اقتصاد كشور دارد بر لزوم فرهنگ سازي در حاشيه خطوط راه آهن با تاكيد بر حسن همجواري با حاشيه نشينان افزود ، نهايت تعامل با حاشيه نشينان راه آهن را در الزامات كار مد نظر قرار مي دهيم ولي اين حسن تعامل نبايد مانع توسعه راه آهن از نظر ايمني و سرعت گردد
لازم به ذكر است مدير كل راه آهن آذربايجان در مراسم معارفه خود در مورخه 22 /12 /1395 لزوم افزايش سرعت قطار هاي مسافري و همچنين توسعه قطار هاي حومه اي در خطوط راه آهن آذربايجان را جزئ اولويت هاي برنامه خود اعلام كرده بود
ناصر اسگندريان
كارشناس مسئول روابط عمومي راه آهن آذربايجان