۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۶ مرداد
شرح خبر
0 : 0 - 1395/06/29 - تعداد بازدید : 50
گذرگاه غير همسطح راه آهن در هاديشهر جلفا به بهره برداري رسيد

يكي از نقاط پر خطر در سيستم حمل و نقل ريلي، گذرگاه هاي همسطح بين راه و راه آهن مي باشد. بدين منظور در سال هاي اخير و با توجه به افزايش تعداد اين نقاط و به تبع آن، افزايش تعداد و شدت تصادفات، تمركز بر روي افزايش ايمني در اين نقاط مورد تاكيدسياست ها و اولويت هاي  راه آهن  قرار گرفته است و اقدامات پيشگيرانه فراواني در اين زمينه صورت پذيرفته است كه هدف تمامي آنها كاهش تعداد تصادفات گذرگاهي و ارتقاي ايمني سير قطار ها و ايمن سازي تردد مردم ساكن در حاشيه خطوط راه آهن  در اين مسير ها است و گذرگاه غير همسطح  راه آهن در هاديشهر جلفا   نيزيكي  از همين نقاط بود كه پروژه آن نهايي شد وبا  افتتااح گذرگاه غير همسطح راه آهن در هاديشهر جلفا از اين پس ساكنان و همجواران اداره كل راه آهن آذربايجان  در اين منطقه مي توانند با آرامش خاطر از روي پل  گذرگاه غير هم سطح راه آهن  عبور كرده و قطارها نيز بدون بروز مشكل از آن محل با ايمني كامل عبور كنند.

مير حسن موسوي ديزجي  مدير كل راه آهن آذربايجان صبح  روز دوشنبه 29/6 /1395همزمان با دهه امامت و ولايت در خلال افتتاح پل گذرگاه غير همسطح  راه آهن در هاديشهر جلفا  كه با حضور اكبر تركان  رياست مناطق آزاد تجاري كشور ،پور مهدي معاونت عمراني استاندار آذربايجان شرقي ،حسن نژاد  نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي ،نادر قاضي پور نماينده مردم اروميه  در مجلس شوراي اسلامي  ، محمودي  فرماندار جلفا وعرب باغي رئيس منطقه آزاد تجاري جلفا ،  جمعي از مسئولين نظامي و انتظامي  و محلي جلفا برگزار شد  ،    افزود: اين پروژه در راستاي ايمن سازي تردد مردم شريف  هاديشهر و روستاهاي همجوار و ارتقاي ايمني سير و افزايش سرعت قطارها در راه آهن آذربايجان اجرا گرديده است

موسوي  افزود  اين پل بادو  دهانه5/ 14 متري ويك دهانه 5/ 21 متري،  باعرض سازه5 /33 متري  و با 12 ستون به قطر20 /1 متر  بطول 75 متر با000 /60 متر مكعب خاكبرداري  و 3000 تن آسفالت ريزي در ارتفاع  هفت متر از روي ريل  در منطقه هاديشهر جلفا   با اعتباري بالغ بر 76 ميليارد ريال و در مدت 28 ماه  توسط پيمانكار اجرا شده است

مدير كل راه آهن آذربايجان با اشاره به فوايد ايجاد پل‌هاي غير هم‌سطح  راه آهن ادامه داد: با ايجاد پل‌هاي غيرهم‌سطح افزايش ايمني وسايل نقليه ريلي و جاده‌اي، افزايش سرعت و جلوگيري از توقف بي‌مورد قطارها، حذف تصادفات و هزينه‌هاي جاني و مالي ناشي از آن، تسهيل در تردد ساكنان منطقه و حذف راهبندها ي  موجودحاصل مي‌شود.

 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
Powered by DorsaPortal